Πώς βλέπουν οι κορυφαίες τουριστικές αγορές τη Θεσσαλονίκη – Οι επισκέπτες με τις υψηλότερες δαπάνες

1 εβδομάδα πριν
ΝΕΑ ΤΩΡΑ ThessToday
κορυφαίες αγορές

Οι επισκέπτες από Αμερική και Τουρκία αποτέλεσαν τις κορυφαίες αγορές τουρισμού για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης το 2023, ενώ οι επισκέψεις ενισχύθηκαν με επιπλέον τουριστικές αγορές παρουσιάζοντας διαφορετικούς λόγους επιλογής της πόλης για διακοπές. Ταυτοχρόνως, σύμφωνα με τα προφίλ των τουριστών, φαίνεται ότι οι διερχόμενοι επισκέπτες καταγράφουν τις υψηλότερες ημερήσιες δαπάνες.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας «Προφίλ & Ικανοποίηση Τουριστών – Απόδοση Ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης» της Ένωσης Ξενοδόχων σε συνεργασία με την GBR Consulting, η πόλη υποδέχθηκε τουρίστες από 8 κύριες αγορές του εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν το 58% όλων των διανυκτερεύσεων στις ξενοδοχειακές μονάδες ενώ το μείγμα των κύριων αγορών εξωτερικού από πλευράς διανυκτερεύσεων έχει παραμείνει σταθερό την περίοδο 2015 –2023, με εξαίρεση τις ΗΠΑ που αυξήθηκαν και τη Ρωσία που μειώθηκαν.

Ειδικότερα, το 2023, οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ πραγματοποίησαν τις περισσότερες διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας αύξηση 33% σε σύγκριση με το 2022 και με 11% μερίδιο αγοράς. Την ίδια περίοδο, οι διανυκτερεύσεις των Τούρκων σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξης του 116% με 7% μερίδιο αγοράς.

Ακολουθούν οι επισκέψεις από Κύπρο με 24% άνοδο σε σύγκριση με το 2022 και μερίδιο 8%, οι τουρίστες από Βουλγαρία και Ηνωμένο Βασίλειο με 22% αύξηση το 2023 και μερίδιο στο 5% και 4% αντίστοιχα. Η Γερμανία εμφάνισε άνοδο 17% στις διανυκτερεύσεις το προηγούμενο έτος κατέχοντας 8% μερίδιο ενώ με χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης κινήθηκε η αγορά της Ρουμανίας (+0,2% σε σύγκριση με το 2022) με μερίδιο αγοράς 6%. Το Ισραήλ, επίσης, αν και παραμένει στις κορυφαίες τουριστικές αγορές της Θεσσαλονίκης, λόγω του πολέμου, παρουσίασε μείωση κατά 1% στις διανυκτερεύσεις το 2023.

Οι λόγοι που επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη

Αναφορικά με τους λόγους επιλογής της Θεσσαλονίκης, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, το 45% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ο κύριος σκοπός ταξιδιού στην πόλη ήταν οι διακοπές. Ωστόσο, το ενδιαφέρον σημείο είναι ότι οι ξένοι τουρίστες προτιμούν τη Θεσσαλονίκη για διαφορετικούς λόγους.

Πιο αναλυτικά, ο κύριος λόγος επιλογής της Θεσσαλονίκης για τους τουρίστες από τις ΗΠΑ (46%) ήταν οι αρχαιολογικοί χώροι και το πολιτιστικό ενδιαφέρον ενώ το 42% απάντησε ότι χρησιμοποιεί την πόλη ως στάση για μετάβαση σε άλλο εγχώριο προορισμό.

Το 50% των Ισραηλινών ωστόσο έρχεται στη Θεσσαλονίκη λόγω της προσωπικότητας της με τα ψώνια και το γαστρονομικό ενδιαφέρον να ακολουθούν στους λόγους επίσκεψης (36%). Οι Γερμανοί από την άλλη επιλέγουν την πόλη κυρίως για το γαστρονομικό ενδιαφέρον της (48% των ερωτηθέντων), ενώ το 30% προτιμά τους αρχαιολογικούς χώρους και τον πολιτισμό της.

Κύπριοι, Ρουμάνοι και Βούλγαροι επισκέπτες ψηφίζουν Θεσσαλονίκη για την αγορά και τα ψώνια που κάνουν με ποσοστό 59%, 65% και 48% αντίστοιχα. Διαφορετικές προτιμήσεις φαίνεται πώς έχουν οι Τούρκοι καθώς έρχονται στην πόλη κυρίως για την γαστρονομία της (52%) και στη συνέχεια για εμπορική αγορά της Θεσσαλονίκης (48%).

Οι Βρετανοί δείχνουν επίσης, με βάση την έρευνα, την ξεκάθαρη προτίμησή τους για τη νυχτερινή ζωή της πόλης (64%), ενώ ακολουθούν με ίδιο ποσοστό (45%) ο πολιτισμός και η γαστρονομία της Θεσσαλονίκης.

Οι παραπάνω προτιμήσεις προκύπτουν κι από το γεγονός ότι το 2023 σε σύγκριση με το 2022, οι ημερήσιες δαπάνες αυξήθηκαν σημαντικά και ιδιαίτερα οι δαπάνες για αγορές (shopping) και οι δαπάνες σε εστιατόρια, cafés, bar & snack σε ένα περιβάλλον με υψηλό πληθωρισμό.

Οι επισκέπτες με τις υψηλότερες δαπάνες

Όσον αφορά ακόμη το γενικό προφίλ των επισκεπτών, τα κυριότερα είναι τα εξής: αρχαιόφιλοι, φιλότεχνοι, δραστήριοι, νυχτόβιοι, πατρογονικοί, καλοφαγάδες, αγοραστές, διερχόμενοι, ανθρωποκεντρικοί και επαγγελματίες. Αξιοσημείωτο στοιχείο δε, είναι ότι οι επισκέπτες που ανήκουν στην κατηγορία διερχόμενοι, αν και καταγράφουν την μικρότερη διάρκεια παραμονής στη Θεσσαλονίκη, έχουν τις υψηλότερες ημερήσιες δαπάνες από όλα τα προφίλ επισκεπτών. Η κατηγορία «επαγγελματίες» αντιθέτως είναι οι λιγότερο ικανοποιημένοι από τη συνολική εμπειρία τους στην πόλη.

Αν συγκρίνουμε επίσης τη Θεσσαλονίκη με ανταγωνίστριες ευρωπαϊκές πόλεις όπως Κολωνία, παρατηρείται ότι καταγράφει τη χαμηλότερη Μέση Τιμή Δωματίου αλλά και το χαμηλότερο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμη ότι στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης καταγράφηκαν επίσημα 147 ξενοδοχεία με συνολικά 8.373 δωμάτια με την πλειοψηφία να βρίσκεται στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Την περίοδο 2015 –2023 ο αριθμός των ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 7% και των δωματίων κατά 10%, ενώ ο μέσος αριθμός δωματίων ανά ξενοδοχείο παρέμεινε σταθερός στα 55 -57 δωμάτια. Ανοδική τάση κατά 75% και 62% αντίστοιχα εμφάνισαν οι ξενοδοχειακές μονάδες 4 & 5 αστέρων, ενώ των 1 & 2 αστέρων μειώνεται συνεχώς.

Συμπερασματικά, με βάση το σύνολο της έρευνας, η Θεσσαλονίκη με τις κατάλληλες ενέργειες των αρμοδίων χρειάζεται να βελτιωθεί σε τομείς όπως δημόσια καθαριότητα, μέσα μεταφοράς, ηχορύπανση, δρόμοι, πεζοδρόμια, πράσινο και ασφάλεια για τους οποίους βαθμολογήθηκε σημαντικά χαμηλά από τους επισκέπτες της. Εξάλλου, όπως τόνισε και ο Managing Consultant της GBR Consulting κ. Stefan Merkenhof, από πλευράς υποδομών η Θεσσαλονίκη παραμένει «πίσω» ενώ, αν παραδοθούν όλα όσα έχουν ανακοινωθεί, η πόλη θα μπορέσει να προσελκύσει νέες αγορές αλλά και επισκέπτες.

«Οι τουρίστες θα έχουν εύκολη πρόσβαση και θα απολαύσουν το ‘vibe’ της Θεσσαλονίκης με τον πλούσιο πολιτισμό της και την ιστορία της μέσω των υφιστάμενων και των νέων μουσείων & των αρχαιολογικών χώρων της ευρύτερης περιοχής, τη γαστρονομία, τις επιλογές διασκέδασης, τις εμπορικές εγκαταστάσεις, τις εκδηλώσεις και τέλος, τους ντόπιους, η συμπεριφορά των οποίων είναι πάντα από τα κορυφαία στοιχεία της εμπειρίας.», εξήγησε ο κ. Merkenhof.

The post Πώς βλέπουν οι κορυφαίες τουριστικές αγορές τη Θεσσαλονίκη – Οι επισκέπτες με τις υψηλότερες δαπάνες appeared first on Thesstoday.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο