Βασιλάκης: Οι «θερμές» προοπτικές για τον Mr. Toυρισμό και η εξήγηση για τη χρηματιστηριακή κόπωση

2 ημέρες πριν
ΝΕΑ ΤΩΡΑ Ναυτεμπορική

Aκόμη ένα δυνατό καλοκαίρι προδιαγράφεται για την Ελλάδα φέτος, με τις εταιρείες του Ευτύχη Βασιλάκη, οι οποίες βρίσκονται στην προμετωπίδα του εγχώριου τουρισμού, να ετοιμάζονται να επωφεληθούν των αισιόδοξων προβλέψεων.

Ελέγχοντας το 37,5% της Aegean και το 60% της Autohellas, ο 57χρονος επιχειρηματίας, ο οποίος παρέλαβε τα ηνία των δύο Ομίλων το 2018, όταν έφυγε από τη ζωή ο πατέρας του και ιδρυτής, Θεόδωρος, «βλέπει» τα οικονομικά μεγέθη να βαίνουν σταθερά βελτιούμενα, έχοντας αφήσει οριστικά στο παρελθόν τις «μαύρες» ημέρες του κορωνοϊού.

Προς νέα κέρδη ρεκόρ

Μετά τις εντυπωσιακές επιδόσεις – ρεκόρ για το 12μηνο του 2023, εξίσου ικανοποιητικά αποδεικνύονται και τα νούμερα για το -εκτός εποχής- α’ τρίμηνο του 2024, κάτι που ανοίγει την… όρεξη για το παραδοσιακά δυνατό β’ εξάμηνο.

Η Aegean, παρά τη γνωστή περιπέτεια με τους κινητήρες P&W, πέτυχε αύξηση του τζίρου κατά 17%, υψηλότερο αριθμό επιβατών κατά 11%, καθώς και βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας στα 33,2 εκατ. ευρώ από 19,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Γκάτζαρος: H παρ’ ολίγον χρεοκοπία και η επιστροφή στις «χρυσές» εποχές του… σαπουνιού

Στην Autohellas, παράλληλα, μέσω της οποίας ο κρητικός Βασιλάκης δραστηριοποιείται τόσο στις μισθώσεις, όσο και στην εισαγωγή/διανομή αυτοκινήτων (Seat, Cupra, Hyundai, KIA, FIAT, JEEP, ALFA ROMEO, BMW, Seat, Opel κ.α.), ο τζίρος διατηρήθηκε σε σταθερά υψηλά επίπεδα (πέριξ των 220 εκατ. ευρώ), με τα κέρδη EBITDA να φθάνουν στα 51,5 εκατ. ευρώ έναντι 47,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Χρηματιστηριακή… κόπωση

Ενόσω, λοιπόν, το 2024 προμηνύεται εξίσου κερδοφόρο με το 2023 (αν όχι καλύτερο), οι μετοχές των δύο εταιρειών του Ομίλου Βασιλάκη δεν διανύουν και την καλύτερη δυνατή περίοδο, έχοντας απολέσει την ανοδική ορμή και υπο-αποδίδοντας σε σχέση με τον Γενικό Δείκτη.

Είναι ενδεικτικό ότι η μετοχή της Aegean, με αποτίμηση λίγο άνω του 1 δισ. ευρώ, κερδίζει μόλις 5% μέσα στο 2024 και απέχει 12% από τις περσινές κορυφές των 13,7 ευρώ, δοκιμάζοντας (ακόμα και) τις στηρίξεις των 11 ευρώ.

Από την πλευρά της, η Autohellas, με κεφαλαιοποίηση 567 εκατ. ευρώ, χάνει 8,5% από τις αρχές του έτους, παρουσιάζοντας ένα discount της τάξης του 40%, με αποτέλεσμα να απέχει 17% από τα ιστορικά υψηλά των 14,1 ευρώ.

Σαχίνης: Το «φθηνότερο νερό στον κόσμο», η προοπτική της μετοχής και η δυνατότητα για… εξαγορές

Βέβαια, αυτή η αναδίπλωση μπορεί να αποδοθεί στην εύλογη κόπωση και στην τάση για αφομοίωση, λαμβάνοντας υπόψη ότι αμφότερες προέρχονται από μια έντονα ανοδική πορεία.

Ελκυστικές αποτιμήσεις

Αυτό, πάντως, μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί για ορισμένους επενδυτές, οι οποίοι βλέπουν εντελώς ξαφνικά μια σημαντική αγοραστική ευκαιρία, δεδομένου ότι ο δείκτης πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E δεν ξεπερνά το 6,4x στην Aegean και το 7,2x στην Autohellas.

Πρόκειται, αν μη τι άλλο, για δύο πολύ ελκυστικά σημεία εισόδου, τα οποία είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα αξιοποιήσουν οι επενδυτές, προς ικανοποίηση του Ευτύχη Βασιλάκη.

Χρηματιστήριο – Μερίσματα: Ποιες εισηγμένες μοιράζουν 1,6 δισ. ευρώ τον Ιούλιο

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής) 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο