ΥΠΕΘΟ: Διαφάνεια στις παραχωρήσεις αιγιαλών με ελάχιστο τίμημα και e-δημοπρασίες

1 εβδομάδα πριν
ΝΕΑ ΤΩΡΑ Ημερησία
Υπεγράφη από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη η Υπουργική Απόφαση με την οποία προσδιορίζονται οι συντελεστές υπολογισμού του ελάχιστου τιμήματος που θα λαμβάνουν το Δημόσιο και οι Δήμοι από την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας. Η θέσπιση, για πρώτη φορά με το νόμο 5092/2024, κατώτατου ανταλλάγματος σε συνδυασμό με την καθιέρωση αποκλειστικά ηλεκτρονικών δημοπρασιών που θα διενεργούνται από το υπουργείο Οικονομικών αποτελούν δικλείδες για τη διασφάλιση της διαφάνειας στις παραχωρήσεις αιγιαλού και παραλίας που θα γίνονται στο εξής. Ο μαθηματικός τύπος από τον οποίο προκύπτει το ελάχιστο μίσθωμα, όπως καθιερώθηκε με το νόμο 5092/2024 είναι:  «Αντικειμενική αξία όμορου ακινήτου x Συντελεστής Βαρύτητας Αιγιαλού x Συντελεστής Βαρύτητας Δραστηριότητας x έτη παραχώρησης x 3%». Ο συντελεστής βαρύτητας αιγιαλού εξαρτάται από την περιοχή και το νησί όπου βρίσκεται η παραλία ενώ ο συντελεστής δραστηριότητας συνδέεται με το είδος της δραστηριότητας που θα ασκεί ο παραχωρησιούχος. Οι συντελεστές της εξίσωσης Με την Υπουργική Απόφαση, οι συντελεστές της εξίσωσης προσδιορίζονται ως εξής: - Ως προς την αντικειμενική αξία, προβλέπεται ότι αν υπάρχουν περισσότερα από ένα ακίνητα που συνορεύουν με την παραχωρούμενη έκταση, με διαφορετικές τιμές ζώνης, τότε λαμβάνεται υπόψη η υψηλότερη από αυτές. Αν τα όμορα ακίνητα δεν είναι ενταγμένα στο σύστημα αντικειμενικών αξιών, λαμβάνεται υπόψη η τιμή ζώνης του πλησιέστερου ακινήτου που είναι ενταγμένο στο σύστημα αντικειμενικών αξιών. - Οι συντελεστές βαρύτητας των αιγιαλών ορίζονται ως εξής: α) Για αιγιαλούς και παραλίες που βρίσκονται στη Μύκονο και την Πάρο: 0,60. β) Για αιγιαλούς και παραλίες που βρίσκονται στην Κρήτη, τη Ρόδο και την Κέρκυρα: 0,35. γ) Για τους λοιπούς αιγιαλούς και παραλίες: 0,25. - Οι συντελεστές βαρύτητας δραστηριοτήτων είναι: α) Ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων: 1. β) Εκμετάλλευση τροχήλατης καντίνας, ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων: 2. γ) Εκμετάλλευση για θαλάσσια μέσα αναψυχής: 3. δ) Ναυταθλητικά ...
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο